چگونه بدون ورزش لاغر شویم؟

لاغری بدون ورزش ممکنه؟ این سوال می تونه برای خیلی از افرادی که دغدغه ی کاهش وزن دارن، مهم و اساسی باشه. در کل جدای از اینکه آیا واقعا می شه لاغری بدون ورزش رو تجربه کرد؟باید گفت که ورزش نه تنها برای تناسب اندام بلکه برای سلامت بدن خیلی مهمه.

امروزه با توجه به تحقیقات و پژوهش های صورت گرفته به این نتیجه رسیده اند که هر فردی میتونه کاهش وزن و لاغری بدون ورزش رو داشته باشه .اما  اصرار بر انجام ورزش جدای از اینکه کاهش وزن رو سرعت می بخشه برای سلامتی بدن هم خیلی مفیده.

با این روش ها بدون ورزش لاغر شو

قبل و بعد از هر وعده ی غذایی آب بخور، وعده هایی غذایی رو به چند قسمت و البته در حجم کم برای جلوگیری از گرسنگی تقسیم بندی کن، از رژیم های غذایی که کمترین میزان کربوهیدرات رو داره استفاده کن، هرگز در میانه ی غذا آب نخور، شکلات تلخ بخور، خوابت کافی باشه، از ظرف کوچک تر و البته ی لقمه های کوچک تر استفاده کن، از مواد حاوی قند و شکر استفاده نکن، مواد غذایی رو در حد امکان از دسترس خودتون دور کن،هرگز در زمان گرسنگی خرید نکن،شام وسبک بخور ولی حذفش نکن. با این ترفند ها می تونی لاغری بدون ورزش رو تجربه کنی.

برای خواندن مقاله با عنوان نخوردن شام چه معایب و عوارضی داره؟ کلیک کنید.

آیا بدون ورزش میشه لاغر شد؟

هر چند که ورزش کردن می تون تاثیر مستقیمی بر روی سلامتی فرد داشته باشه. اما یک حقیقت غیر قابل انکار اینکه حضور همه ی افراد در باشگاهای ورزشی امکان پذیر نیست و حتی در خیلی موارد فرد فرصت انجام ورزش رو نداره. اما می تونه لاغری بدون ورزش رو تجربه کنه. چرا که این ادعا از طریق پژوهش های صورت گرفته به اثبات رسیده.

بنابراین برای لاغری و کاهش وزن بدون ورزش، مصرفه روزانه ی آب، استفاده از یه رژیم مقوی و مغذی، خواب کافی، آهسته خوردن غذا، مدیریت استرس، عدم مصرف غذاهای فرآوری شده رو توی برنامه ی روزانت قرار بده.

خطرات رژیم لاغری بدون ورزش

خطرات رژیم لاغری بدون ورزش

لاغری بدون ورزش میتونه عوارضی رو به همراه داشته باشه. شل شدن و افتادگی پوست صورت و بدن،پایین آمدن قدرت ایمنی بدن، پایین آمدن توانایی بدن، از بین رفتن ماهیچه ها به جای چربی های اضافه، رضایت بیشتر از کاهش وزن با ورزش کردن ،کاهش متابولیسم بدن، کاهش سطح خلق و خو انرژی، از جمله خطرات رژیم لاغری بدون ورزش محسوب میشه.

چرا کاهش وزن بدون ورزش توصیه نمیشه؟

در قسمت های بالا گفتم که لاغری بدون ورزش امکان پذیره. و اگر فردی واقعا امکان انجام فعالیت های ورزشی رو نداشته باشه، میتونه بدون ورزش هم لاغر بشه. اما متاسفانه کاهش وزن بدون ورزش عوارضی داره که به صورت کامل اما موردی بهش اشاره شد.

ولی اساسی ترین مشکلی که میتونه در این روش لاغری برای فرد به وجود بیاد، سختی کاهش وزن، استپ وزنی، تجمع چربی در قسمت های مختلف بدن برای مقابله با حس گرسنگی هستش، که میشه این مشکل رو با ورزش و رژیم غذایی اصولی مرتفع کرد.

روش های اصولی برای کاهش وزن

روش های اصولی برای کاهش وزن

برای کاهش وزن و لاغری لازمه که به سه تا موضوع مهم و اساسی توجه کنی. تغذیه ی سالم، حرکت بدنی مناسب، داشتن ذهنیت مثبت.

اما از روش های اصولی کاهش وزن میشه به عدم استفاده از فست فودها، حذف قند و شکر، مصرف آب به میزان مورد نیاز بدن، مصرف قهوه ی تلخ، عدم استفاده از انواع نوشابه ها، محدود کردن استفاده از آرد سفید، چای سبز بنوش، میوه و سبزی رو بیشتر بخور، آهسته غذا بخور، از روغن سالم استفاده کن، استفاده از خوراکی های حاوی پروبیوتیک، خواب کافی داشته باش، از غذاهای حاوی فیبر استفاده کن، مسواک بزن، ورزش هوازی داشته باش، رژیم مخصوص به خودت رو داشته باش.


سوالات متداول

می خواستم بدون این درسته که لاغری بدون ورزش امان پذیره؟

بله شما می تونی بدون انجام دادن ورزش هم لاغر بشی. اما قرار دادن فعالیت ورزشی متناسب بدن میتونه موجب سلامتی بدن و بالا رفتن سرعت کاهش وزن بشه. در ضمن دچار استپ وزن و تجمع چربی در بدن نشی.


نتیجه گیری

دوست و همراه همیشگی من، عقل و منطق هر فرد خردمند هنگام تصمیم گیری و انتخاب چند راه حل  به سمتی میره که بیشترین میزان منفعت و حداقل ترین میزان عوارض رو به همراه داشته باشه درسته که تو می تونی لاغری بدون ورزش رو تجربه کنی، قبول دارم که فرصت زیادی برای انجام ورزش نداری، اما گنجوندن فعالیت بدنی در کنار یه رژیم غذایی سالم و متناسب می تونه اثر بخشی بالاتری رو به همراه داشته باشه و زودتر به نتیجه ی مطلوب و دلخواهت می رسی.

در این راه میتونی از اپلیکیشن سیگما کمک بگیری.

دیدگاه ها غیرفعال است