11 اشتباه باورنکردنی در کاهش وزن

اشتباه در کاهش وزن اولین و بزرگترین سد برای کم کردن وزنه، انتخاب نادرست برای کم کردن وزن میتونه علاوه بر اینکه موجب بروز بیماری بشه تازه استپ وزنی رو هم به همراه داره. در این مطلب قراره به صورت جامع و کامل با اشتباهات رایج در کاهش وزن آشنا بشی. تا انتها با سیگما همراه شو.

 

1-هرگز روی عدد وزن تمرکز نکن

حتما میپرسی یعنی چی؟ دیدی بعضی وقتا کسایی که اقدام به کاهش وزن کردن مدام در حال اندازه گیری وزن خودشون هستند، این رفتار یه اشتباه در کاهش وزن به حساب میاد به این دلیل که خیلی وقتا ممکنه که وزن کاهش پیدا کرده اما بنابه هر دلیلی بدن دچار نوسان شده و این کاهش وزن رو نشون نمی ده و یا اینکه تو ورزش رو شروع کردی و اتفاقا لباسهایی که میپوشی گشاد شده باشه.

اولین چیزی که به ذهنت میرسه اینکه من وزنم رو کم کردم و این در حالیکه وزن شما کم نشده چون شروع به ورزش و بدنسازی کردی و عضله سازی در بدن به وجود اومده نه کاهش وزن. بنابر این بهترین کار برای اینکه متوجه کاهش وزنت بشی اینکه از یه متر پارچه ایی استفاده کنی و قسمت های مختلف بدن مثل بازوها، ران ها، دور شکم و پهلو رو اندازه بگیری و ثبت کنی.

عدم تعادل در مصرف کالری

2-عدم تعادل در مصرف کالری

یه اشتباه در کاهش وزن عدم تعادل در مصرف کالریه. در حالت طبیعی فرد دارای رژیم باید حجم کالری که می سوزونه از دریافت کالری بیشتر باشه. حالا ممکنه به صورت ناخواسته خلاف این قاعده عمل بشه. به این صورت که مثلا از امروز قصد داری به جای استفاده از تنقلات ناسالم و چاق کننده از خوراکی های سالم استفاده کنی، اما غافل از اینکه نوع تغذیه سالم شده ولی ورودی کالری افزایش پیدا کرده. مثلا زیاد از حد از مغزیجات استفاده میکنی و یا به جای برنج از نون پنیر در حجم زیاد استفاده میکنی. و یا حتی ممکنه بیش از حد مجاز خودت رو از مصرف خوراکی و غذا محروم کرده باشی به همین خاطر مدام دچار گرسنگی بشی. تمام این موارد باعث عدم کاهش وزن میشه، و اشتباه در کاهش وزن به حساب میاد.

 

3-عدم تعادل در ورزش کردن(ورزش زیاد یا کم)

ورزش زیاد نه تنها باعث کاهش وزن و تضمین سلامتی در بدن نمیشه بلکه میتونه خیلی مضر باشه به این صورت که باعث افزایش استرس بشه و یا حتی در تولید هورمون های فوق کلیوی که وظیفه ی تنظیم و پاسخ به استرس رو دارن اختلال ایجاد کنه. این مشکلات زمانی بروز میده که زیاد از حد ورزش صورت بگیره و اگه که  فعلیت یا ورزش صورت گرفته کم باشه توده ی عضلانی بیشتری از دست میدی و متابولیسم بدن هم کاهش پیدا میکنه. این اشتباه در کاهش وزن محسوب میشه.

 

4-انتخاب غذاهای کم چرب و رژیمی

ممکنه تصمیم بگیری از غذاهایی که چربی نداره و رژیمی هستند استفاده کنی. ولی غافل از اینکه اغلب غذاهای کم چرب و رژیمی برای اینکه خوش طعم بشن، فرآوری میشن و از طرف دیگه قند فراوانی دارن، تازه نه تنها باعث سیری نمیشن بلکه مدام احساس گرسنگی به همراه داره. برای اینکه دچار اشتباه در کاهش وزن نشی به جای استفاده از غذاهای کم چرب و رژیمی از غذاهای سالم و مقوی استفاده کن.

5-شمارش بیش از حد میزان کالری که ممکن در حین ورزش بسوزونی

بعضی از افراد هنگام سوزوندن کالری از طریق ورزش دچار اختلاف محاسباتی میشن و فکر میکنن با این ورزش  حجم زیادی کالری از دست میدن واین در حالیکه اشتباهه. چرا؟ چون که طی یه مطالعه ی صورت گرفته بر روی یه جامعه ی آماری مشخص شد این افراد بین 200 تا 300 کالری میسوزونن و این در حالیکه خود افراد فکر میکردن بین 700 تا 800 کالری از دست دادن. 

 

6-عدم استفاده ی کافی از پروتئین ها

مصرف پروتئین باعث کاهش وزن، افزایش حس سیری، کاهش کالری دریافتی و افزایش متابولیسم بدن میشه. استفاده نکردن از پروتئین ها یه اشتباه در کاهش وزن محسوب میشه.

 

7-عدم استفاده از فیبر کافی

میدونستی فیبرها وقتی وارد بدن میشن یه حالت چسپناک و ژله ایی به خودشون میگرن و باعث حفظ آب در بدن میشن و از طرف دیگه همین امر باعث کاهش وزن میشه؟ عدم استفاده از فیبر کافی در رژیم غذایی و کاهش وزن،اشتباه در کاهش وزن به حساب میاد.

 

8- استفاده از چربی زیاد در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات

افرادی که رژیم های کم کربوهیدرات و کتوژنیک میگرن میتونن وزن بیشتری کاهش بدن، اما مشکل اینجاست که در این نوع رژیم ها مصرف چربی ها آزاده و خب بالطبع این رفتار و استفاده ی آزاد از چربی ها اشتباه در کاهش وزنه و اتفاقا باعث میشه وزن کم نشه.

 

9- آنچه را که میخورید بررسی نمیکنی

فراموش نکن هر غذای سالمی الزاما کم کالری نیست. پس حتما قبل از استفاده از خوراکی ها میزان کالری موجود در اون رو برسی کن. اشتباه در کاهش وزن زمانی صورت میگره که با تصور سالم بودن غذا و بدون در نظر گرفتن میزان کالری موجود شروع به استفاده از حجم زیادی از غذاهای سالم میکنی اما با تعجب میبینی که هیچ کاهش وزنی صورت نگرفته.

اگه همیشه گرسنه هستی حتما مقاله زیر که راجب احساس گرسنگی بخون کمک زیادی بخت میکنه.

14 دلیل برای اینکه کمتر احساس گرسنگی در طول روز پیدا کنی

10-مصرف قند

بعض از افراد قند رو حذف میکنه که اتفاقا ایده ی خیلی خوبیه. اما مشکل اینجاس که از آبمیوه ی طبیعی استفاده میکنن اونهم در حد زیاد. و این اشتباه در کاهش وزنه. چرا که آبمیوه های طبیعی هم مملو از قند هستن.

11-مصرف غذاهای فرآوری شده

این نوع غذاها باعث چاقی و افزایش وزن میشن. و متاسفانه مصرف این نوع غذاها فراگیر، و اشتباه در کاهش وزن محسوب میشن.

 

سوالات متداول

تایم زیاد ورزش میتونه باعث افزایش سوخت و ساز در بدن بشه؟

خیر حفظ تعادل در ورزش باعث کاهش وزن و چربی سوزی میشه(استفاده از ورزش های هوازی)

 

نتیجه گیری

اشتباه در کاهش وزن میتونه به صورت کامل تو رو از هدفت دور کنه. به همین دلیل  بهت پیشنهاد میکنم همین الان اپلیکیشن سیگما رو نصب کنی و از اطلاعات جامع و کاربردی این برنامه که باعث کاهش وزن میشه استفاده کنی. که مبدا در طول مسیر کاهش وزن دچار اختلاف محاسباتی و استب وزنی نشی. 

دیدگاه ها غیرفعال است