آدامس باعث چاقی میشود یا لاغری؟

آدامس، در دسته تنقلات وجویدنی های پر طرفدار و کم کالریه که بعضی از افراد به خاطر خاصیت کاهش وزن ازش استفاده می کنن. اما یه نکته رو در نظر داشته باش، اینکه آدامس به خودی خودی خاصیت کاهش وزن نداره، بلکه به این خاطر که می تونه جلوی برخی ریزه خواری ها و هوس و تمایلات غیر واقعی به غذا رو کاهش بده، می تونه نقش مفیدی در کاهش وزن ایفا کنه.

آیا آدامس جویدن باعث کاهش وزن میشه؟

بله، جویدن آدامس در طول روز می تونه باعث:

  • کاهش وزن
  • کاهش حس گرسنگی
  • افزایش حس سیری
  • در بعضی مواد کالری سوزی
  • کاهش استرس
  • کاهش تمایلات غذایی بشه.

از طرفی اگه از این دسته آدام هایی هستی که تمایل زیادی به مصرف تنقلات و شیرینجات داری، استفاده از یه آدامس با کیفیت گزینه ی مناسبیه.

فواید جوید آدامس بعد از غذا

از نظر متخصصان تغذیه بهترین زمان برای جویدن آدامس، بعد از غذاس. چرا که بدن فرد رو فریب میده. مثل اینکه غذایی وارد دستگاه گوارش شده، در نتیجه این دستگاه شیره ی بیشتری تولید می کنه و غذا سریعتر هضم میشه. از رفلکس معده و سوزش سر دل هم جلوگیری می کنه، به رفع خشکی و بهداشت دهان کمک می کنه، اگر فاقد قند باشه با افزایش بزاق بیشتر در دهان از پوسیدگی دندان جلوگیری میکنه.

خوردن غذا در رژیم غذایی آزاد است یا خیر؟

بر اساس برخی پژوهش های صورت گرفته، کالری آدامس به قدری ناچیزه که دیده نمیشه. و اگر فاقد قند مصنوعی باشه که چه بهتر. یکی از انواع رژیم های مطرح،رژیم کتوژنیک، در همین رژیم هم مصرف آدامس مجازه اما در صورتی که فاقد قند مصنوعی باشه، چرا که درسته قند، آدامس کم و ناچیزه که به چشم نمیاد، اما اگه قرار باشه در طول روز چند قطعه آدامس مصرف بشه می تونه نتیجه ی عکس داشته باشه و به دندون ها آسیب برسونه.

مضرات جویدن آدامس

مضرات جویدن آدامس

از مضرات جویدن بیش از حد آدامس میشه به: بروز سردرد های مکرر، آزاد سازی جیوه بعد از مصرف آدامس (البته اگر که دندون پر کرده داشته باشید)، افزایش پلاک روی دندان و در نتیجه پوسیدگی دندان ها، مشکلات روده و معده و نفخ شکمی به دلیل بلعیدن هوا، ایجاد اختلال مفصلی و عدم توازن در ماهیچه ی فک، و اینکه آدامس حاوی قند باعث میشه بدن فرد در برابر انسولین و دیابت مقاومت نشون بده.

سوالات متداول

به خاطر کاهش وزن، توی رژیم غذایی هستم. آیا می تونم از آدامس استفاده کنم؟

بله. البته سعی کنید از آدامس فاقد قند مصنوعی استفاده کنید. زیاده روی هم نداشته باشید. درسته که کالری آدامس خیلی کمه، اما اگر قرار باشه توی طول روز چندبار استفاده کنی، حجم قابل توجهی کالری به بدنت وارد می کنه و می تونه نتیجه ی عکس داشته باشه.

و اما کلام آخر

اگر که هدف شما از مصرف آدامس، کاهش وزنه باید یه چیزی رو مورد توجه قرار بدی، اینکه کاهش وزن از طریق مصرف آدامس چشمگیر نیست و درضمن برای بعضی از افراد فاقد اثر گذاریه. اما اگر واقعا می خوای وزنت رو کاهش بدی و به تناسب اندام برسی باید یه برنامه ی غذایی متناسب با وزن و شرایط جسمانیت داشته باشی و فعالیت روزانه ی بدنت رو افزایش بدی.    

دیدگاه ها غیرفعال است